Wypełnij poniższy formularz, a my skontaktujemy się z Tobą.

Podaj sume z obrazka

Nasze produkty

LIGNAFORM
Żywność niskokaloryczna
PHYSIOMANCE
Suplementy diety

Nasz zespół





Porady


Znajdź motywację do zmiany!

Znalezienie w sobie chęci do pozytywnych zmian jest łatwe, problem pojawia się w chwili, kiedy masz te zmiany wprowadzić. Odkładasz w nieskończoność wizytę u dietetyka i rozpoczynasz dietę od „następnego poniedziałku”. Bywa też tak, że wycofujesz się z podjętych działań i każda próba kończy się niepowodzeniem. Przeważnie brakuje Ci konsekwencji, dlatego należy wzbudzić w sobie silną motywację, która pomoże przezwyciężyć chwile słabości i kryzys.

 

1. Określ cel: na kartce papieru napisz, co dokładnie chcesz osiągnąć, i w jakim czasie. Cel powinien być postawiony pozytywnie np. „chcę schudnąć” zamiast „nie chcę być otyły”. 

 

2. Odpowiedz na pytania: Jak ważna jest dla Ciebie ta zmiana? Co wniesie w Twoje życie? Co zyskasz? W jaki sposób osiągnięcie celu uczyni Cię szczęśliwą osobą?

 

3. Spójrz w przyszłość: wyobraź sobie siebie już w momencie osiągnięcia celu, jak wtedy będziesz się czuć, wyglądać, jak zmieni się twoja garderoba? Zobacz zachwyt lub zazdrość otoczenia, że tego dokonałeś. 

 

4. Zidentyfikuj wroga: napisz jakie przewidujesz trudności w realizacji celu i zastanów się jak im przeciwdziałać. Co się stanie, jak nic nie zrobisz? 

 

5. Poinformuj najbliższych o swoim celu: dzięki temu będzie Ci trudniej zrezygnować z podjętych działań, w chwilach słabości będziesz miał dodatkowe wsparcie.

 

6. Powiedz STOP wymówkom: kto chce szuka - sposobu, kto nie- powodu. W myśl tej zasady nie usprawiedliwiaj się barakiem czasu, niemożliwością zastosowanie się do zaleceń. Jeżeli teraz nie znajdziesz rozwiązania, to w przyszłości też go nie znajdziesz…

 

fotolia_44441951_m_1230_810

 

Imbir i jego cudowne właściwości lecznicze i wspomagające odchudzanie:

- ułatwia trawienie

- przyspiesza spalanie tłuszczu

- pobudza krążenie

- pomaga zwalczyć cellulit

- leczy przeziębienia

- zwalcza gorączkę

- łagodzi mdłości

Surowy imbir należy obrać lub zeskrobać nożem. Przechowywać w lodówce owinięty w ręcznik papierowy i w plastikowej torebce. W potrawach nie powinno się go łączyć z ziołami. Świetnie natomiast komponuje się z przyprawami korzennymi: zielem angielskim, liściem laurowym, goździkami, gałką muszkatołową, pieprzem.

Imbiru powinny unikać osoby chorujące na przewlekłe choroby układu pokarmowego lub cierpiące na refluks żołądkowy.

 

imbir_popup_810

 

Moc przypraw

Do posiłków Lignaform możesz dodać nieograniczoną ilość przypraw i ziół. Mają one podwójne zastosowanie: urozmaicają smak posiłków a zawarte w nich substancje czynne pozytywnie wpływają na układ trawienny i metabolizm. Stąd, zioła i przyprawy mają nieocenioną wartość dla osób odchudzających się.

Przyprawy mające lekko słodki smak np. cynamon, gałka muszkatołowa, kozieradka mogą zaspokoić głód na cukier i utrzymać w ryzach apetyt na słodycze.

Kolorowe przyprawy takie jak kurkuma, kardamon, chili, pieprz i imbir podkręcają metabolizm i zwiększają podstawową przemianę materii.

Rozmaryn i kolendra ułatwiają trawienie tłustych potraw, lubczyk łagodzi niestrawność i zgagę.

Majeranek, bazylia, koper, cząber, jałowiec wspomagają trawienie, zapobiegają wzdęciom, poprawiają pracę jelit.

Mięta wspomaga wydzielanie soku żołądkowego, reguluje pracę żołądka oraz wspomaga trawienie.

Kminek reguluje procesy fermentacyjne w jelitach, pobudza trawienie, działa przeciwbólowo i przeciwskurczowo.

Zachęcamy do dodawania przypraw do posiłków Lignaform. Słodkie przyprawy doskonale będą pasować do naleśników lub jogurtów, kolorowe przyprawy do dań słonych (omlety, chili, risotto) a zielone do przyprawienia sosów warzywnych, sałatek czy zup z oferty produktów Lignaform.

 

ziola2-6acd69cccb767-94afca8ff28a757ccaa_55305a

 

Sytuacje stresowe a dieta 

Duża grupa ludzi pod wpływem stresu, zaczyna jeść. Taki sposób rozładowywania emocji nie sprzyja diecie. Krótka chwila relaksu i przyjemności płynącej z jedzenia kończy się poczuciem winy, wyrzutami sumienia oraz nieczęsto brakiem efektów odchudzania. Nie jesteśmy w stanie zupełnie odizolować się od wszystkich czynników stresowych, ale jest na to rozwiązanie:

 

• przeanalizuj, co konkretnie Cię stresuje, możesz wypisać te sytuacje na kartce (łatwiej poradzić sobie z problemem, jak się go rozpozna);

 

• przemyśl, czy masz jakiś wpływ aby zmniejszyć lub wyeliminować źródło stresu, poszukaj rozwiązań, porozmawiaj z bliską osobą;

 

• jeżeli masz wpływ na sytuacje – podejmij działanie, jeżeli nie - ucz się zmniejszać negatywne skutki jego działania. Poszukaj sposobu na relaks innego niż jedzenie. Zrób coś, co sprawia Ci przyjemność (np. wyjdź na spacer lub rower, sięgnij po ulubioną książkę, posłuchaj muzyki).

Nie poddawaj się. Na początku może być trudno zmienić swoje przyzwyczajenia, z czasem dojdziesz do wprawy.

 

stressed

 

Dlaczego picie wody jest tak ważne?

Woda stanowi około 70 % masy ciała dorosłego człowieka, umożliwia transport ważnych związków chemicznych do każdej komórki organizmu. Wraz z wodą usuwane są z organizmu toksyny, których nadmiar może prowadzić do chorób. Zapotrzebowanie na wodę zależy od wielu czynników m.in. płci, wieku, aktywności fizycznej oraz klimatu. Dzienna dawka płynów niezbędna dla dorosłego człowieka to około 1,5-2 l plus 1 l płynów, które powinny być przyjmowane w pokarmach stałych. Niedobór wody w organizmie może objawiać się zmęczeniem, bólami głowy, pogorszeniem koncentracji, zaburzeniami pamięci, bezsennością. Już odwodnienie w granicach 2-3 % masy ciała wpływa negatywnie na wydolność fizyczną organizmu, natomiast w granicach 15-20% może doprowadzić do zgonu. Szczególnie narażone na odwodnienie są dzieci i osoby w podeszłym wieku.

 

Osoby będące na diecie szczególnie powinny pamiętać o odpowiedniej ilości wody w diecie. W książce „Motylem będę czyli wszystko o odchudzaniu” autorstwa dr Moniki Stołyhwo-Gofron, z którą współpracujemy, zaleca się pacjentom wypijanie szklanki wody z cytryną przed każdym posiłkiem. Dzięki temu szybciej pojawia się uczucie sytości, a cytryna dodatkowo szybko obkurcza żołądek. Woda przyspiesza przemianę materii, dzięki niej toksyny powstające w trakcie odchudzania są usuwane z organizmu. Odpowiednie nawilżenie ciała zmniejsza również ryzyko powstania cellulitu.

 

11665730_762693447161520_2495255845128793744_n

 

Ksylitol lub stewia osłoda na diecie Lignaform

Ksylitol czyli brzozowy cukier ma o 40% mniejszą kaloryczność niż sacharoza. Jest produktem o niskim indeksie glikemicznym – nieznacznie podnosi poziom cukru we krwi (polecany również dla diabetyków, osób z insulinoopornością, zakłóconą tolerancją glukozy). Po spożyciu daje w organizmie odczyn zasadowy, co jest ważne w utrzymaniu odpowiedniej równowagi kwasowo-zasadowej. 

Ponadto ma działanie przeciwpróchnicze, bakteriobójcze, zwiększa przyswajanie wapnia. 

Podobne właściwości ma stewia. Najlepiej stosować ją w najmniej przetworzonej formie – liście. Dodatkowo zawiera witaminę C i z grupy B oraz składniki mineralne (Mg, Cr, Ca, K, Zn, Fe, Se).

 

-edysk_2-artykuly_nowe8-158755330

 

Jak za pomocą metody "mise en place" ułątwić sobie przygotowywanie posiłków

Francuski termin "mise en place" oznaczający „mieć wszystko na miejscu” to praktyka stosowana na co dzień przez wszystkich szefów kuchni. Polega ona na wstępnej obróbce składników (mycie i krojenie) będących później bazą do dań. Pozwala ona na szybkie i sprawne przygotowywanie posiłków.

 

Przykładowe warzywa:

- papryka (umyta, wydrążona i pokrojona w paseczki)

- pomidorki koktajlowe (umyte i osuszone)

- rzodkiewka (umyta, osuszona, i pozbawiona liści)

- kiełki (umyte i osuszone)

-mix sałat (umyty i osuszony)

- ogórek zielony (umyty i osuszony)

- seler naciowy (umyty i pokrojony w kostkę)

- mały kalafior (umyty i podzielony na różyczki)

- cukinia (umyta i osuszona)

- pieczarki (obrane, umyte, pokrojone i przesmażone na oliwie z np. dodatkiem cebuli)

-cebula

 

Schowaj wszystkie warzywa, każde do oddzielnego pojemnika i włóż do lodówki. Dzięki temu warzywa masz już gotowe i w każdej chwili możesz ich szybko użyć np. przygotowując rano sałatkę do pracy lub dodając je do produktów Lignaform. Warzywa w ten sposób przygotowane można przechowywać w lodówce do 3 dni.

11188322_737007959730069_8039171522290182081_n

Czynniki sprzyjające przybieraniu na wadze oraz jak ich unikać

1. Brak umiaru w jedzeniu
Zapotrzebowanie organizmu na energię (kalorie)= metabolizm podstawowy (metabolizm, do którego ogranicza się organizm w stanie spoczynku) + termoregulacja + termogeneza poposiłkowa (produkcja ciepła w organizmie pod wpływem spożywania posiłku) + aktywność fizyczna
Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne to mniej więcej 2000-3000 kcal. W zależności od płci, wieku, trybu życia oraz aktywności fizycznej. Jeśli codzienne spożycie kalorii przekracza dzienny wydatek energetyczny (zużycie kalorii w trakcie aktywności) zaczynamy tyć. 
Jeśli nie macie czasu na aktywne uprawianie sportu pomyślcie o małych aktywnościach które można wykonywać w ciągu dnia, takich jak: spacer do metra, pokonanie schodów na piechotę zamiast windą, zaparkowanie samochodu 3km od biura…

2. Złe nawyki żywieniowe
Średnio 30% spożytych dziennie tłuszczy i węglowodanów zostaje wykorzystana do wytworzenia energii natychmiastowej, reszta magazynuje się w organizmie. Cukry, a w szczególności cukry proste prowadzą do zwiększenia produkcji insuliny. Hormon ten sprzyja odkładaniu się tłuszczu w komórkach. Spożycie jakiejkolwiek ilości cukru lub tłuszczu bez uczucia głodu powoduje natychmiastowe odkładanie nadwyżki w rezerwach organizmu
Starajcie się jeść regularnie, najlepiej 4-5 posiłków dziennie. Unikajcie żywności słodkiej. Uważnie czytajcie etykiety i sprawdzajcie czy w produkcie nie ma ukrytych cukrów (słodziki).

3. Przyczyny środowiskowe
Problemy emocjonalne, rodzinne, związane z pracą, tryb życia wywołują różne reakcje na stres. Niektórzy pod wpływem złych emocji zaczynają jeść pomimo braku uczucia głodu, wyłącznie dla poprawienia humoru. Takie podjadanie może przynieść organizmowi nawet do 20% kalorii, które są zbędne i nie zostaną zużyte, a zatem organizm je zmagazynuje. 
Znajdź inne sposoby na radzenie sobie ze stresem, może właśnie wyżycie się w trakcie aktywności fizycznej będzie dobrym rozwiązaniem? A jeżeli nie możesz zrezygnować z poprawiania sobie humoru jedzeniem sięgaj po niskokaloryczne i zdrowe przekąski lub zjedz dwie kostki gorzkiej czekolady. Gorzka czekolada ma niski indeks glikemiczny, ponadto po jej spożyciu rośnie w mózgu poziom endorfin i serotoniny czyli hormonów szczęścia.


10301121_617841134980086_5748872830190174481_n_810

 

 

Jak pohamować głód na diecie?

 

 

 

 

 

 

hungry-620x413

 

Projekt i realizacja: Strony internetowe CubeMatic